Hey Chally I started playing Nioh finally

Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
I regret picking the spear as my 2nd weapon profciency at the start but it's cool so far


Dietrich Six | Mythic Inconceivable!
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: DietrichSix
IP: Logged

11,517 posts
Excuse me, I'm full of dog poison
Lemme know if you want some friendly cooperation. Been playing for a few days now


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
ngl, the combat feels quite satisfying. I'm trying to master parrying and doing nice flips over people's backs.


 
Hahahaha very funny Zonda
| p o l l o
 
more |
XBL: banjo my honey
PSN:
Steam: BanjoKazooie
ID: ねこ
IP: Logged

18,618 posts
RIP ENDIE
What's your primary weapon?


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
What's your primary weapon?

I like alternating between a sword and an axe, depending on what I'm fighting but primarily the sword


Dietrich Six | Mythic Inconceivable!
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: DietrichSix
IP: Logged

11,517 posts
Excuse me, I'm full of dog poison
Dual wield is where it's at


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Dual wield is where it's at
Dual swords and tonfa are fun but they’re weak.


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please


Ásgeirr | Mythic Inconceivable!
 
more |
XBL: ossku
PSN:
Steam: ossku/Oss
ID: Ossku
IP: Logged

13,207 posts
The angel agreed to trade a set of white wings for the head of another demon. Overjoyed, the demon killed one of his own and plucked the head right off its still-warm body.

The angel then led the demon to heaven, where he underwent centuries of the cruelest tortures imaginable. Finally, the pain was so great that he lost consciousness - at which point his dark wings turned the promised shade of white.
You will encounter the equivalent of rafter silver knights throughout the game many times.

Also whats wrong with the spear? Its got great movement skills.


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.
Last Edit: August 21, 2018, 05:30:01 PM by challengerX


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
You will encounter the equivalent of rafter silver knights throughout the game many times.

Also whats wrong with the spear? Its got great movement skills.


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.


 
Hahahaha very funny Zonda
| p o l l o
 
more |
XBL: banjo my honey
PSN:
Steam: BanjoKazooie
ID: ねこ
IP: Logged

18,618 posts
RIP ENDIE
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
You unknowingly got help, i'll give you a hint, remember what you found in the last body before you fought her


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina
Honestly I don’t see the point of having heavy armor as even the lightest armor can be as good as a full set of heavy armor later on in the game. Also did you get all the DLC?


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina
Honestly I don’t see the point of having heavy armor as even the lightest armor can be as good as a full set of heavy armor later on in the game. Also did you get all the DLC?

The season pass is on sale too so I mght, but I wanted to see if I liked the game itself first before buying it. Would you reccommend going for a lower equip load, then? I guess it's better to not get it at all.


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina
Honestly I don’t see the point of having heavy armor as even the lightest armor can be as good as a full set of heavy armor later on in the game. Also did you get all the DLC?

The season pass is on sale too so I mght, but I wanted to see if I liked the game itself first before buying it. Would you reccommend going for a lower equip load, then? I guess it's better to not get it at all.
Yeah I would. You guess it’s better to not get what at all?


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina
Honestly I don’t see the point of having heavy armor as even the lightest armor can be as good as a full set of heavy armor later on in the game. Also did you get all the DLC?

The season pass is on sale too so I mght, but I wanted to see if I liked the game itself first before buying it. Would you reccommend going for a lower equip load, then? I guess it's better to not get it at all.
Yeah I would. You guess it’s better to not get what at all?
Whoops, typo. I meant to say it's better to not get hit at all, which would get rid of the need for heavier armor.


 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina
Honestly I don’t see the point of having heavy armor as even the lightest armor can be as good as a full set of heavy armor later on in the game. Also did you get all the DLC?

The season pass is on sale too so I mght, but I wanted to see if I liked the game itself first before buying it. Would you reccommend going for a lower equip load, then? I guess it's better to not get it at all.
Yeah I would. You guess it’s better to not get what at all?
Whoops, typo. I meant to say it's better to not get hit at all, which would get rid of the need for heavier armor.
Yeah definitely. You want to block and dodge like crazy, getting hit should be a last resort if you know what I mean. But most importantly play very aggressive. Wait for opening the to attack safely of course but you want to have to dance around with enemies too much. Play it more like Ninja Gaiden than Dark Souls.


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina
Honestly I don’t see the point of having heavy armor as even the lightest armor can be as good as a full set of heavy armor later on in the game. Also did you get all the DLC?

The season pass is on sale too so I mght, but I wanted to see if I liked the game itself first before buying it. Would you reccommend going for a lower equip load, then? I guess it's better to not get it at all.
Yeah I would. You guess it’s better to not get what at all?
Whoops, typo. I meant to say it's better to not get hit at all, which would get rid of the need for heavier armor.
Yeah definitely. You want to block and dodge like crazy, getting hit should be a last resort if you know what I mean. But most importantly play very aggressive. Wait for opening the to attack safely of course but you want to have to dance around with enemies too much. Play it more like Ninja Gaiden than Dark Souls.

I do try to be hyper aggressive with different stances and finishers and stuff. I fucking love that low stance move where you do some cool jumping attack, and the parry. I'm surprised by how much damage the sword blocks, too.





 
challengerX
| custom title
 
more |
XBL:
PSN:
Steam:
ID: challengerX
IP: Logged

41,710 posts
I DONT GIVE A SINGLE -blam!- MOTHER -blam!-ER ITS A MOTHER -blam!-ING FORUM, OH WOW, YOU HAVE THE WORD NINJA BELOW YOUR NAME, HOW MOTHER -blam!-ING COOL, NOT, YOUR ARE NOTHING TO ME BUT A BRAINWASHED PIECE OF SHIT BLOGGER, PEOPLE ONLY LIKE YOU BECAUSE YOU HAVE NINJA BELOW YOUR NAME, SO PLEASE PUNCH YOURAELF IN THE FACE AND STAB YOUR EYE BECAUSE YOU ARE NOTHING BUT A PIECE OF SHIT OF SOCIETY
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina
Honestly I don’t see the point of having heavy armor as even the lightest armor can be as good as a full set of heavy armor later on in the game. Also did you get all the DLC?

The season pass is on sale too so I mght, but I wanted to see if I liked the game itself first before buying it. Would you reccommend going for a lower equip load, then? I guess it's better to not get it at all.
Yeah I would. You guess it’s better to not get what at all?
Whoops, typo. I meant to say it's better to not get hit at all, which would get rid of the need for heavier armor.
Yeah definitely. You want to block and dodge like crazy, getting hit should be a last resort if you know what I mean. But most importantly play very aggressive. Wait for opening the to attack safely of course but you want to have to dance around with enemies too much. Play it more like Ninja Gaiden than Dark Souls.

I do try to be hyper aggressive with different stances and finishers and stuff. I fucking love that low stance move where you do some cool jumping attack, and the parry. I'm surprised by how much damage the sword blocks, too.




Nice, and just also get into the habit of getting behind enemies and attacking cause that does extra damage.


Son of Sparda | Mythic Card Master
 
more |
XBL: Badman Kakarot
PSN: GurrenSwagann
Steam:
ID: Big Boss
IP: Logged

13,851 posts
Jacob Potila was actually a Jacob Flotilla of lies.- WarTurkey
Damn I just saw this man I’ve been super busy. What are your thoughts so far?

Combat's nice and fluid, I'm enjoying it more than Souls, gameplay wise. I feel like I have a lot more to take in in terms of mechanics and features though. I've ran into one or two questionable enemy placements but apart from that it's great! I'm currently stuck on that second boss, Hiroki Emma or something.
Yeah dude the combat is awesome huh. You want a tip for Hino Enma?

yes please
Activate your living weapon right next to her and it’ll knock her down then just go off on her until she gets up. If you can’t kill her in that time get away fast because she does like a little spin and links into a grab attack which can kill you.

Add me on Steam if you want I’ll help you out.

Sweet, thanks my dude I'll see if that works

I'm on PS4 :(
Oh too bad. Good luck anyways. Make sure you’re online and fight revenants you can get really good gear.



This is what I got on me currently. Figured I'd just stick to Health, Ki and Sword Damage.
You should level up Skill and Spirit, possibly Dexterity. Shouldn’t you do Strength if you’re using a spear?

I thought I'd want a spear at first but after giving it a go I don't really like them
So what are you using?

I've got a sword and an axe on my offhand. I'll get a screenshot later. I'm trying to keep my equip load in the 70-90% range so I can swing a good few times and still keep a decent amount of stamina
Honestly I don’t see the point of having heavy armor as even the lightest armor can be as good as a full set of heavy armor later on in the game. Also did you get all the DLC?

The season pass is on sale too so I mght, but I wanted to see if I liked the game itself first before buying it. Would you reccommend going for a lower equip load, then? I guess it's better to not get it at all.
Yeah I would. You guess it’s better to not get what at all?
Whoops, typo. I meant to say it's better to not get hit at all, which would get rid of the need for heavier armor.
Yeah definitely. You want to block and dodge like crazy, getting hit should be a last resort if you know what I mean. But most importantly play very aggressive. Wait for opening the to attack safely of course but you want to have to dance around with enemies too much. Play it more like Ninja Gaiden than Dark Souls.

I do try to be hyper aggressive with different stances and finishers and stuff. I fucking love that low stance move where you do some cool jumping attack, and the parry. I'm surprised by how much damage the sword blocks, too.




Nice, and just also get into the habit of getting behind enemies and attacking cause that does extra damage.

That's what I try do do. I've also noticed that sometimes I'm able to instantly put those buff yokai dudes into the red after a single attack, is it some sort of directional critical hit from the front?